jueves, 15 de diciembre de 2011

Entrevista a Carlos Cierco, tercer classificat de la cursa III Sant Silvestre/ Entrevista a Carlos Cierco, tercer clasificado de la carrera III San Silvestre

Segona entrega dedicada a la cursa Sant Silvestre. Per llegir la primera “cliqueu” aquí.

Carlos Cierco és un atleta de triatlon i running “d’alçada”, amés “d’actor ocasional” per aquest bloc (veure el vídeo “Camino hacia los Skygames”). Confessa ser un corredor que s’adapta bé a les temperatures baixes, i veient la foto de la sortida de l'any passat, on surt amb maies curtes, ens ho creiem. Va ser un dels protagonistes de la III Sant Silvestre, la cursa més freda, i va recórrer els 5 km en només 19:05 minuts. Per això hem volgut que'ns expliqués l’experiència.

1.Quina preparació fas per un tipus de prova com aquest?

Aquest tipus de proves explosives no se’m donen massa bé, estic més còmode en distàncies llargues. Dedico un dia a la setmana a fer sèries, a poder ser les més curtes d’1 km, i les més llargues de 3 km. Intento entrenar 6 hores setmanals entre bicicleta i córrer, i el temps restant el dedico al gimnàs i la piscina.
La veritat és que l’única carrera que preparo és l’ultratrail, llavors si que em centro només en córrer i a poder ser sobre terreny tècnic

2.Prens algun tipus de precaució per evitar possibles lesions musculars?

Per evitar possibles lesions, abans de les carreres faig un bon escalfament amb alguns canvis de ritme d’uns 200 metres, una mica de tècnica, estiraments, i cap a la sortida.

3.Quina recomanació faries a qui es planteja córrer per primera vegada aquesta prova?
Aquestes proves estan molt bé perquè són molt assequibles per a tot el món. Qualsevol persona que surti a córrer uns 2 dies per setmana no hauria de tenir cap problema per acabar-la. I si surt 3 dies  i un el dedica a fer sèries, ja no diguem!

4.L’any passat vas quedar tercer, cóm recordes la cursa? Va haver alguna anècdota, moment crític, o “pique” de bon rotllo amb algun company?

La veritat és que l’any passat vaig gaudir molt. Varem sortir molt forts i de seguida vaig veure que el primer corria a un altre nivell i no hi havia res a fer. Es va formar un grupet d’unes 8 persones on estàvem l’Aitor i jo del mateix club. A l’última volta ens varem escapar els dos sols, i jo vaig començar a tirar, però a 100 metres de la meta, al espring, em va passar l’Aitor, que és més ràpid que jo. Tot i així només em va treure 2 segons. La veritat es que ho vaig donar tot i vaig acabar molt satisfet.

5. A les fotos ets l’únic que no porta barret de pare Noel, és per què celebres més els Reis Macs? l’organització no et va desqualificar?

Lo del tema del barret té una explicació: en aquestes carreres vaig forçat tota l’estona i tot em molesta. Per acabar tirant-lo al terra prefereixo no ficar-me’l. I si, sóc més de Reis Macs jajajajaj


Segunda entrega dedicada a la carrera San Silvestre. Para ver la primera entrega, clicar aquí.
Carlos Cierco es un atleta de triatlón y running de “altura”, además de actor ocasional para este blog (ver el video “Camino hacia los SkyGames”). Confiesa ser un corredor que se adapta bien a las temperaturas bajas, y viendo la foto de la salida del año pasado, donde aparece en pantalón corto nos lo creemos. Fue uno de los protagonistas de la III San Silvestre, la carrera más fría del año, y recorrió sus 5km en tan solo 19:05 minutos. Por eso hemos querido que nos explique la experiencia.

1. ¿Qué tipo de preparación haces para un tipo de prueba como este; bajas temperaturas y explosividad?
Este tipo de pruebas explosivas no se me dan demasiado bien, estoy más cómodo en distancias largas. Dedico un día a la semana a hacer series, a poder ser las más cortas de 1 km y las más largas de 3 km. Intento entrenar 6 horas semanales entre bicicleta y correr, y el tiempo restante lo dedico al gimnasio y a la piscina.
La verdad es que la única carrera que preparo es la ultratrail, entonces si que me centro sólo en correr y a poder ser sobre terreno técnico.

2. ¿Tomas algún tipo de precaución para evitar posibles lesiones musculares?
Para evitar lesiones, antes de las carreras hago un buen calentamiento con algunos cambios de ritmo de unos 200 metros, un poco de técnica de carreta, estiramientos, y hacia la salida.

3. ¿Qué recomendación harías a quién se plantee correr por primera vez esta prueba?
Estas pruebas están muy bien porque son muy asequibles para todo el mundo. Cualquier persona que salga a correr unos dos días por semana no debería tener ningún problema para acabarla. Y si sale 3 días y uno lo dedica a hacer series, ¡ya no digamos!

4. ¿Cómo recuerdas la carrera del año pasado en la que quedaste tercero? ¡Hubo alguna anécdota o pique de buen rollo con algún compañero?
El año pasado disfruté mucho. Salimos muy fuertes y enseguida nos dimos cuenta que el primero corría a otro nivel y que no había nada que hacer. Se formó un grupo de unas 8 personas en el que estábamos el Aitor y yo del mismo club. En la última vuelta nos escapamos los dos solos, y yo empecé a tirar, pero a 100 metros de la meta, al espring, me adelantó Aitor, que es más rápido que yo. Con todo, sólo me sacó 2 segundos. La verdad es que lo di todo y acabé muy satisfecho.

5. En las fotos eres el único que no lleva gorro de Papa Noel, ¿es por qué celebras más los reyes magos? ¿La organización no te descalificó?
Lo del tema del gorro tiene una explicación: en estas carreras voy forzando todo el rato y todo me molesta. Para acabar tirándolo al suelo, prefiero no ponérmelo. Y si, soy más de Reyes Magos jajajaj

No hay comentarios:

Publicar un comentario